Przejdź do treści

Pierwsze testy mieszanki mineralno-asfaltowej

Nawierzchnie asfaltowe to jedne z najpopularniejszych typów nawierzchni, jakie spotyka się nie tylko na polskich drogach, ale na całym świecie. Ich zaletą jest nie tylko trwałość, niska cena, łatwość układania czy komfort jazdy, ale też możliwość ich 100-procentowego recyklingu. Rzeczywiście czytając niektóre komentarze w internecie można dojść do wniosku, że właśnie ktoś wpadł na pomysł wylania asfaltu w całej dolinie.

Co ważne tak przygotowany asfalt na zimno jest współcześnie z powodzeniem stosowany jako dodatek do recyklera lub jako środek do zabezpieczania krawędzi technologicznych. Obecnie istnieje również możliwość pozyskiwania asfaltu z recyklingu, czyli ze starych nawierzchni drogowych. Jednak nie jest to rozwiązanie idealne, ponieważ obróbka takiego asfaltu może powodować zwiększoną emisję szkodliwych substancji do atmosfery. W przypadku niewielkich napraw w przemyśle budowlanym drogowym konieczne jest użycie asfaltu. Aby jednak nie stosować ciężkiego sprzętu i dużej ilości tego materiału, można skorzystać z niego w formie workowanej.

Produkt jest dostępny w naszym magazynie w Jastrzębiu Zdroju, realizujemy również dowóz asfaltu na zimno w rejonie Śląska własnym transportem. Pozwala to dostarczyć asfalt nawet jeszcze tego samego dnia. W innych wypadkach czas realizacji zamówienia zależy od wielkości zamówienia ale nie przekracza on trzech dni roboczy. Sprzedawany przez nas produkt posiada wszelkiego rodzaju certyfikaty świadczące o jego jakości.

Ogólnie jeśli podbudowa drogi jest wykonana solidnie, to wymiana nawierzchni asfaltowej jest bardzo łatwa i szybka. Wystarczy ją zerwać specjalną maszyną i można nową zrobić. W Niemczech nie mają z tym problemów, aby to zrobić szybko i sprawnie tylko w Polsce jest tak, że zrywają asfalt i później przez miesiąc czy 2 nic nie robią z tym.

Złoża asfaltu naturalnego występują w przyrodzie na ogół w pobliżu złóż ropy naftowej. Powstają w procesie długotrwałego wypływu ropy naftowej na powierzchnię , a ulepszone zostają w wyniku oddziaływania tlenu. Dane przetwarzane są na podstawie zgody udzielanej przez Użytkownika podczas procesu rejestracji lub ustawowego upoważnienia do przetwarzania danych niezbędnych w celu realizacji usług. Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników (dalej „Dane”), które są niezbędne do nawiązania, zmiany lub rozwiązania stosunku prawnego w celu świadczenia usług w ramach Serwisu.

Masa bitumiczna dodawana w procesie produkcji do asfaltu to najczęściej kopolimer blokowy Styren-Butadien-Styren, w skrócie – SBS, dlatego lepiszcza te nazywane są także elastomeroasfaltami. Naprawa asfaltu w warunkach zimowych wymaga ogrzania materiału naprawczego do temperatury pokojowej. Przed wykonaniem naprawy, należy materiał naprawczy pozostawić w ciepłym pomieszczeniu przez okres około doby – produkt dostarczony do klienta przez firmę spedycyjną najczęściej jest zimny i twardy. Na placach parkingowych, tarasach i powierzchniach zielonych układany jest asfalt twardolany w połączeniu z papą bitumiczną jako uszczelnienie. W biurach, domach handlowych i pomieszczeniach zamieszkiwanych, bądź często używanych przez ludzi jastrychy z asfaltu twardolanego i gorące jastrychy układane są przeważnie na warstwach izolacyjnych jako tzw. Pierwsze testy mieszanki mineralno-asfaltowej bezwonnej wypadły obiecująco.

Teraz właściciele drogi – Wspólnota Ośmiu Uprawnionych Wsi z siedzibą w Witowie, postanowili zrobić gruntowny remont tego odcinka. Czy kwiatowy aromat będzie nowym standardem na budowach dróg? Niewykluczone, bo o polskim wynalazku napisała już agencja Reuters, a także kilka zagranicznych portali.