Link building

Co to jest Link building? Pozyskiwanie linków dla SEO

Pozycjonowanie stron internetowych polega nie tylko na działaniach bezpośrednio na stronie. Ogromne znaczenie w tym procesie ma także link building, czyli pozyskiwanie linków zewnętrznych. Na czym jednak polega ten proces i jak mogą na nim zyskać firmy działające w internecie?

Definicja link buildingu Czym jest pozyskiwanie linków?

Według najprostszej definicji link building to pozyskiwanie linków prowadzących z innych witryn do strony internetowej, którą chcemy pozycjonować. Odnośniki przenoszą bowiem moc witryny, w której się znajdują, do docelowego portalu. Przy aktualnym stanie algorytmów link building nie jest jednak prostym procesem. Głównym czynnikiem poprawiającym widoczność portalu nie jest bowiem sama ilość linków, ale ich jakość i powiązane z nią czynniki. Tak rygorystyczne kryteria wprowadził w 2012 algorytm Pigwin, który powstał by zapobiegać manipulacjom związanym z produkowaniem setek bezwartościowych odnośników.

Link building w praktyce doświadczenie, wiedza i precyzja

Link building jest częścią procesu SEO, jaki proponujemy naszym klientom. Doskonale zdajemy sobie sprawę z wyzwań, jakie przed nami stoją, dlatego kluczowym elementem naszego procesu jest nie tylko duża baza witryn do linkowania, ale także wiedza i doświadczenie, które pomagają nam dobierać odpowiednie linki dla danego klienta. Bierzemy przy tym pod uwagę zarówno jakość odnośników, jak i tematykę witryn, w którym je umieszczamy.

Wszystkie linki, z jakich korzystamy w trakcie link buildingu, przechodzą weryfikację pod kątem parametrów kluczowych dla pozycjonowania strony internetowej. Każdy z odnośników umieszczany jest we fragmencie unikalnej, niepowtarzalnej treści, która dodatkowo zwiększa jego wartość w kontekście content marketingu. Tak skonstruowany link pomaga nie tylko w zwiększeniu widoczności strony, ale także w przykuciu uwagi użytkowników i przekierowaniu ich bezpośrednio do linkowanego produktu czy usługi.

W procesie link buildingu dbamy także o naturalny profil linków, składający się z mieszanki odnośników do follow i no follow. Do linkowania wybieramy różnorodne witryny, od social mediów, przez profile i fora, skończywszy na strony oferujące możliwość zamieszczenia krótkich artykułów, co przekłada się na ich większą wiarygodność. Korzystamy przy tym z linków typu anchor text (przypisanych do konkretnych słów kluczowych znajdujących się w tekście), jak i czystych odnośników. Wszystko to sprawia, że nasze linki są wartościowe zarówno dla robotów Google, jak i dla potencjalnych klientów, którzy dzięki nim mogą trafić na stronę internetową z wielu innych miejsc w internecie.

Back to Top
Back to Top
Close Zoom
Context Menu jest wyłączone na tej stronie. Jeśli potrzebujesz pomocy skontaktuj się z nami