Audyt SEO

Audyt SEO. Sprawdź kondycję swojej strony internetowej

Chcesz wiedzieć, czemu Twoja strona nie przyciąga klientów? Zastanawiasz się, co powoduje, że każde jej ładowanie ciągnie się w nieskończoność? A może chcesz sprawdzić, czy publikowane przez Ciebie treści są atrakcyjne dla odbiorców? W każdym z tych przypadków nasz audyt SEO będzie mógł rozwiać Twoje wątpliwości i rozwiązać problemy, które zostaną w nim ujawnione.

Czym jest audyt SEO?

Audyt SEO to szczegółówa analiza strony pod kątem czynników mających wpływ na pozycjonowanie – zarówno tych widocznych na pierwszy rzut oka, jak i tych ukrytych w technicznych detalach danego portalu. Podczas audytu SEO strony internetowej analizowane są kwestie takie jak:

  • Ogólna kondycja portalu
  • Treści dostępne na stronie i przynależącym do niej blogu (jeśli istnieje)
  • Poziom optymalizacji zawartości strony
  • Parametry techniczne i struktura witryny, w tym błędy i certyfikaty
  • Dostosowanie do wyszukiwarek na telefony i komputery
  • Wersje językowe portalu (jeśli są dostępne)
  • Linkowanie
  • Statystyki strony, ruch, użytkownicy.

Audyt SEO strony zawierający wszystkie te elementy pozwala w sposób kompleksowy ocenić kondycję strony i określić obszary, które będą wymagały usprawnienia. Tak przeprowadzona analiza jest następnie podstawą do ustalenia strategii SEO mającej na celu naprawę wykrytych w ten sposób błędów i ulepszenie jej, co w efekcie doprowadzi do zwiększenia widoczności strony w wynikach wyszukiwania.

Mamy dla Ciebie doskonałą wiadomość – jeśli szukasz firmy, która w profesjonalny sposób przeprowadzi dla Ciebie audyt SEO strony zawierający wszystkie powyższe elementy, to trafiłeś doskonale!

Kiedy warto wykonać audyt SEO?

Audyt SEO strony internetowej jest narzędziem, po które warto sięgnąć gdy tylko mamy wątpliwości co do kondycji naszej strony. Najczęściej zaleca się jego przeprowadzenie w przypadku gdy:

  • Strona jest nowa lub tuż po przeprowadzonej migracji. W tym przypadku audyt SEO umożliwia wyłapanie błędów na wczesnym etapie, zanim znajdą one odzwierciedlenie w wynikach wyszukiwania.
  • Pozycje strony w Google zaczęły spadać lub strona w ogóle przestała się wyświetlać w wyszukiwarce. Analiza witryny pomoże ustalić przyczyny takiego stanu rzeczy i je zniwelować.
  • Właścicielowi strony zależy na zwiększeniu ilości konwersji. Audyt SEO pozwoli w łatwy sposób określić, gdzie najlepiej ich szukać.

Kompleksowa analiza strony sprawdzi się także wtedy, gdy masz własne powody na zlecenie audytu SEO. W naszym procesie zawsze bierzemy pod uwagę priorytety naszych klientów i dajemy gwarancję, że znajdą one odbicie w naszej pracy. Niezależnie od tego, jakie problemy ma Twoja strona, nasz audyt SEO strony internetowej jest narzędziem, który pozwoli Ci je rozwiązać.

Z czego składa się audyt SEO w Kaizen Marketing?

Audyt SEO w Kaizen Marketing to usługa, który pozwoli Ci spojrzeć na swój biznes z zupełnie nowej perspektywy. Specjalnie dla Ciebie przeprowadzimy kompleksową analizę wskazanej strony, biorąc pod uwagę nie tylko pozycjonowanie, ale także inne aspekty marketingu spotykane w Twoim przedsiębiorstwie. Nie zapominamy przy tym o solidnym trzonie naszych prac, który zawiera wszystkie niezbędne informacje potrzebne danej stronie do dalszego podążania w kierunku pierwszej pozycji w wyszukiwarce. Na nasz audyt SEO składa się bowiem z elementów takich jak:

Analiza kondycji strony

To podstawowe parametry strony przedstawione w formie przystępnej tabeli wraz z legendą rozwiewającą wszystkie wątpliwości. Na tym etapie naszej pracy pomogą nam dziesiątki narzędzi, które szybko i precyzyjnie pomogą nam zbadać takie parametry jak:

  • Rodzaj CMS i powiązane z nim kwestie
  • Wynik strony w dedykowanych narzędziach SEO (Moz, Alexa, WooRank, Page Insights)
  • Wykorzystane skrypty
  • Rozmiar strony i jej czas ładowania
  • Rodzaj branży, konkurencja i jej kondycja
  • Wygląd strony w wynikach wyszukiwania

Podstawowa analiza kondycji strony w dużej mierze opiera się także na analizie ruchu, form pozyskiwania użytkowników i pozycji fraz, które na etapie określania strategii SEO będą mogły stać się podstawą do dalszych działań.

Analiza treści

Wszyscy wiemy, że content is the king – stąd treści nie mogło zabraknąć także w naszym audycie SEO. Ta część procesu zakłada dokładne zapoznanie się z zawartością strony głównej, stron produktowych i stron blogowych, jeśli takie występują. W trakcie tej analizy zwracamy szczególną uwagę na elementy takie jak:

  • Długość treści
  • Optymalizacja tekstów (wyróżnienia, linkowanie wewnętrzne)
  • Czytelność tekstu (cytaty, wypunktowania, formatowanie)
  • Obecność i rodzaj wykorzystanych nagłówków
  • Stan meta i title na każdej z kategorii podstron.

Dodatkowo nasz audyt SEO w tej części zweryfikuje także poziom duplikacji treści na stronach oraz stosunek kodu do tekstu. Pozwoli to nam porównać daną stronę do średniej i wskazać kierunek rozwoju jej treści w kontekście SEO. Ta sekcja audytu jest również cennym elementem content marketingu, który możemy poprowadzić na Twojej stronie internetowej.

Audyt techniczny

Każda strona zbudowana jest nieco inaczej. Nasz techniczny audyt SEO strony nie da się jednak zwieść tym różnicom i pozwoli nam określić najważniejsze problemy strony ukryte na co dzień przed oczami klientów. Należą do nich:

  • Wielkość obrazów i ich wpływ na czas ładowania
  • Kwestie związane z kodem wykorzystanym w infrastrukturze strony (np. Blokowanie renderowania, nieużywane części kodu, skrócenie czasu reakcji serwera).
  • Czas ładowania na komputerach i urządzeniach mobilnych
  • Pliki robots.txt i sitemapa strony.
  • Błędy na stronie
  • Certyfikaty bezpieczeństwa
  • Wersje językowe i hreflangi (jeśli zostały wykorzystane na stronie).

Problemy tego typu bardzo często leżą u podstaw kłopotów danej witryny związanych z pozycjonowaniem. Audyt SEO pozwala je wykryć i wskazuje drogę do ich rozwiązania, dzięki czemu strona na późniejszych etapach tego procesu może lepiej progresować.

Linkowanie

Linkowanie jest ostatnim, jednak wcale nie najmniej ważnym elementem audytu SEO. W tej jego części zwracamy uwagę zarówno na linkowanie wewnętrze, jak i zewnętrzne. Analizujemy także strukturę linków i naturalność ich profilu. Dzięki dedykowanym narzędziom określimy tendencję w pozyskiwaniu zewnętrznych odnośników i sprawdzimy, czy konstrukcja adresów wewnętrznych poszczególnych podstron odpowiada licznym wymaganiom stawianym nam przez wyszukiwarki. Tak kompleksowe podejście umożliwi nam określenie dalszych priorytetów w działaniach dotyczących link buildingu.

Dlaczego warto wybrać właśnie nasz audyt SEO?

Nasz proces SEO wyróżnia się swoją dogłębnością. Nie jest to jednak jedyna rzecz, jaką może się pochwalić audyt SEO w wykonaniu Kaizen Marketing. Mamy także inne powody by sądzić, że to właśnie nasza usługa idealnie spełni oczekiwania Twoje i Twojej firmy. Należą do nich:

  1. Lata doświadczenia. Pracujemy w branży od ponad dekady, dzięki czemu wiemy, jak zmieniało się SEO i w jakim kierunku zmierza. To pozwoli nam wskazać Twoją drogę prowadzącą do sukcesu – w wyszukiwarkach i nie tylko.
  2. Holistyczne podejście. Wiemy, że w SEO chodzi nie tylko o pozycję w Google, ale też o doświadczenia użytkownika. W naszym podejściu do pozycjonowania i jego analizy zwracamy więc także uwagę na kwestie, które nie umknęłyby specjalistom od marketingu treści czy szeroko pojętej reklamy internetowej.
  3. Indywidualne podejście. Każdy klient jest dla nas wyjątkowy i każdy wymaga od nas specjalnego podejścia. Nasz audyt SEO, podobnie jak każde inne działanie, które prowadzimy, opiera się na dopasowaniu do wymagań naszych klientów – być może już wkrótce także Twoich.

Poznaj bliżej nasz audyt SEO, a tym samym swoją stronę. Zapraszamy do kontaktu – z pewnością mamy dla Ciebie coś specjalnego!

Back to Top
Back to Top
Close Zoom
Context Menu jest wyłączone na tej stronie. Jeśli potrzebujesz pomocy skontaktuj się z nami